close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

6 עובדות מעניינות שלא הכרתם על פיצריה

מערכת שורשכב אייר, תשפד30/05/2024

במהלך המאה ה-18 בנאפולי, החלה להתגבש התבנית של פיצה מודרנית שאנו מכירים ואוהבים. פיצריות נפוליטניות עדיין מכבדות את הטכניקות והמתכונים המסורתיים עד היום

תגיות:
mishloha.co.il פיצריה__shoresh.org.il.png
צילום: freepik

פיצה, עם הבצק הפריך, הגבינה הדביקה ומגוון התוספות שלה, כבשה את הלב ואת בלוטות הטעם של אנשים ברחבי העולם ובישראל.

אבל המשולשים המלוחים הארומטיים והתנורים המקצועיים מסתירים עולם של סודות מסקרנים על פיצריה שסביר להניח שלא ידעתם. בואו נכיר שש עובדות מרתקות שעשויות להפתיע אפילו את חובב הפיצה המנוסה ביותר.

1. פיצריה מגיעה ממקורות עתיקים
בעוד שהפיצה כפי שאנו מכירים אותה היום מגיעה

mishloha.co.il פיצריה__shoresh.org.il.png
צילום: freepik
מאיטליה, השורשים שלה נמתחים הרבה יותר אחורה. תרבויות עתיקות כמו היוונים, המצרים והרומאים אהבו לאכול לחמים שטוחים עם מרכיבים שונים.

יחד עם זאת, במהלך המאה ה-18 בנאפולי, החלה להתגבש התבנית של פיצה מודרנית שאנו מכירים ואוהבים. פיצריות נפוליטניות עדיין מכבדות את הטכניקות והמתכונים המסורתיים עד היום.

2. רוטב סודי
תהיתם פעם מה הופך את רוטב הפיצה לכל כך בלתי ניתן לעמוד בפניו? רוטב מעולה מורכב מעגבניות איכותיות וטריות ומתבלינים מיוחדים, אבל בעיקר ממתכון סודי שמור בקפידה המועבר בדורות.

כל פיצריה מקפידה על מתכון מדויק על מנת להשיג תוצאות של איזון מושלם בין טעמים מתוקים, חריפים ומלוחים שגורמים ללקוחות לחזור לעוד.

3. שליטה בהכנת הבצק
הבסיס של כל פיצה נהדרת הוא הבצק שלה, והצוות המקצועי של פיצרייה שיש לה מוניטין מוביל בתחום, בקיא בתהליך הכנת הבצק, הכולל שילוב קפדני של קמח, מים, שמרים ומלח. אבל הנה הטוויסט: הבצק עובר תהליך תסיסה איטי, לפעמים עד 72 שעות, כדי לפתח טעמים מורכבים ולהשיג את המרקם הלעיס הנתלש והפריך הזה.

למעלה מ-80% מהלקוחות מדרגים את בצק של פיצה שמוכן בשיטה זו, כבצק הטוב ביותר שטעמו אי פעם.

4. מרכיבים מקומיים
הנהלת פיצריהישראלית מובילה מאמינה בתמיכה בחקלאים ובעסקים מקומיים, וזו הסיבה שרבים מהמרכיבים בפיצות שלה מיוצרים במקום. מירקות טריים בחווה ועד גבינות מלאכותיות, כל תוספת נבחרת על פי איכותה וטעמה.

המחויבות הזו למקור מקומי משפרת את הטעם של הפיצות, ומסייעת גם בתמיכה בכלכלה המקומית ובהפחתת הנזק לסביבה.

5. הסברה קהילתית
מעבר להגשת פיצות טעימות, הנהלת הפיצריה מחויבת לתת בחזרה לקהילה שתמכה בה לאורך השנים.

התמיכה בקהילה מתבטאת, בין היתר, במתן חסות לאירועים מקומיים, תרומת פיצות לצדקה או השתתפות ביוזמות ניקיון שכונות, מתוך שאיפה להשפיע לטובה מעבר לכותלי הפיצרייה. "פיצה גורמת לי לחשוב שהכול אפשרי." - הנרי רולינס

6. טעמים חדשניים
למרות החיבור לפיצות הקלאסיות, הנהלת פיצריה חדשנית מקפידה לפרוץ את גבולות היצירתיות של הפיצה.

התפריט כולל מבחר מתחלף של שילובי טעמים חדשניים בהשראת המטבחים העולמיים, מרכיבים עונתיים ומגמות קולינריות. מעוף ברביקיו קוריאני ועד אפשרויות לבצק כרובית טבעוני, תמיד יש משהו חדש ומרגש לנסות ולהזמין במשלוח.

הפיצרייה משרתת את הקהילה כבר למעלה מ-50 שנה, עם דורות של משפחות שחוזרות שוב ושוב ליהנות מהפיצות.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה